Blogg

En blogg för företagare som vill lära mer om marknadsföring och sociala medier.

Kundresan

Alla kunder har en kundresa de måste gå igenom innan de är redo att köpa din produkt. Föreställ dig hur din kundresa såg ut innan du köpte något.

Kanske du först såg fler annonser av produkten men du tittade inte så noga. Plötsligt såg du en vän eller en annan person använda den. Nästa steg var att du började bli lite nyfiken på produkten och googlade några frågor du hade. Från var du var på kundresan började annonserna att förändras, du såg flera prata bra om produkten och sedan var du redo att köpa. Ditt jobb som marknadsförare är att ta kunden genom den resan på ett sätt som får dem att känna sig säkra och bekväma. Och att lära kunden om produkten är det bästa sättet att skapa förtroende och medvetenhet. Du guidar kunden och svarar på frågor innan du ställer dem. Om du har några frågor om detta eller digital marknadsföring, ta kontakt!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on reddit
Share on whatsapp
Share on email
Share on print

Behöver du hjälp med digital marknadsföring?

Kontakta oss idag!

Nadja
Nadja Addforsen från MediaTime

Nadja Addforsen

Sebastian

Sebastian Myrvold

Gå med i vårt nyhetsbrev

Vill du lära dig mer om digital marknadsföring. Gå med i vårt nyhetsbrev, det är gratis

10 tips om Storytelling

Storytelling handlar om att förmedla sin egna historia, sitt budskap och sin mening.För att sända ett tydligt budskap är det viktigt att fokusera på enkelheten

Läs mer

Vad är content marketing?

Content marketing handlar om att skapa innehåll som bidrar till att folk tittar. Att skapa innehållsrikt material är inte hur lätt som helst. Det handlar

Läs mer